کافه گردی در تهران

تهران شلوغ‌ ترین شهر ایران است که بیشترین تعداد کافه در بین شهر‌های دیگر کشور را دارد. اگر یک روز خود را صرف کافه گردی در تهران بکنید، ضرر نمی‌کنید. اگر بخواهید تک‌‌تک کافه‌ها در تهران را بگردید، که کافه مور‌د نظرتان را پیدا کنید باید بگویم که کاری فرسایشی و طاقت‌فرسا را شروع کرده‌اید! از طرفی نمیتوان تمام کافه‌های شهر تهران را در یک مقاله معرفی کرد. من در این مقاله به شما برای کافه گردی در تهران کمک می‌کنم تا بتوانید کافه مورد نظر خود را راحت‌تر پیدا کنید؛ که وقتی به تهران سفر کردید وقتتان را نگیرد اگر هم ساکن تهران هستید، یکی از آنها را به عنوان کافه همیشگی خود انتخاب کنید. همچنین یک وبسایت به شما معرفی می‌کنم تا کافه مورد نظرتان را راحت رزرو کنید. البته بریم بریم کافه های منتخب در تهران را لیست کرده و شما می‌توانید از این بخش هم برای انتخاب کافه استفاده کنید.  

بهترین کافه در تهران برای کافه گردی در تهران
(عکس از lastsecond)

بهترین کافه‌های تهران

در تهران کافه زیاد داریم. اما همه بهترین نیستند! خوب طبیعتا کافه ایده‌ئال هر فردی با فرد دیگر متفاوت است. به طور کلی نحوه برخورد میزبانان کافه، تنوع و قیمت منوی کافه و فضای داخلی و بیرونی آن تعیین می‌کند که جزو بهترین کافه‌های تهران باشد. کافه بینج  و کافه ویونا از این دست کافه‌ها هستند.

اگر شما جزو افرادی هستید که در انتخاب کافه سختگیر هستند این کافه ها به شما پیشنهاد می شود. این کافه ها مخصوص سوپرایز تولد هم هستند به شرطی که با آن‌ها هماهنگ کرده باشید. به طور کلی در بهترین کافه های تهران امکان انجام بازی، مطالعه کتاب و برگزاری مسابقات درون کافه ای و… فراهم هست. این کافه‌ها نورپردازی مناسبی دارند؛ همچنین کیفیت سیستم های صوتی بهترین کافه‌های شهر تهران از کافه‌های دیگر چند لول بالاتر هستند.

در فضای بیرونی این کافه‌ها امکان کشیدن سیگار هم وجود دارد. اگر می‌خواهید به بهترین کافه‌ها در شهر تهران سری بزنید، حواستان به دکوراسیون آن ها باشد چون سوپرایز خواهید شد.

بهترین کافه‌های شمال تهران

کافه‌های جنوب، غرب و شرق تهران یک طرف کافه‌های شمال آن هم یک‌طرف! انگار این کافه‌ها در لیگ دیگری هستند؛ اگر از اتوبوس در ترمینال شمال پیاده می‌شوید و دلتان یک نوشیدنی سرد یا حتی گرم می‌خواهد این کافه‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنم؛ یا حتی اگر برای دیدن اقوام خود به تهران سفر کرده‌اید بهتر است این کافه‌ها را هم امتحان کنید. در هر صورت میزبانان خوبی برای شما هستند. کافه تیستی روم و کافه امپایر دو نمونه از بهترین کافه‌های شمال تهران هستند.

کافه‌ های روباز شمال تهران برای افرادی که میخواهند در فضای باز نوشیدنی خود را میل کنند یا سیگار بکشند فضای مخصوصی را تدارک دیده‌اند؛ البته در بعضی از آن‌ها امکان سرو قلیان نیز وجود دارد. تراکم بهترین کافه های شمال تهران در مناطقی مثل زعفرانیه، تجریش و نیاوران بیشتر از مناطق دیگر هست. از لحاظ لوکس بودن کافه‌های شمال تهران نسبت به مناطق دیگر تهران برتری دارد چون در مناطق گران قیمت واقع شده اند.

بهترین کافه‌های جنوب، شرق و غرب تهران

 اگر مسافری هستید که از جنوب، شرق یا حتی غرب وارد تهران می شود این کافه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها مناسب شما هستند. کافه ایوان و کافه ماستا  دو نمونه از  بهترین کافه های جنوب تهران هستند. اگر مسافر هستید و قصد خروج از تهران از سمت جنوب آن را دارید بهتر است ابتدا سری به بهترین کافه‌های جنوب تهران  بزنید و بعد خارج شوید.

اگر از اتوبوس در ترمینال شرق پیاده شدید و خسته و کوفته هستید یک نوشیدنی داغ یا حتی سرد میتواند خستگی شما را تا حدی کم کند. کافه لبخند و کافه پادنا دو نمونه از بهترین کافه‌های شرق تهران هستند؛ که میزبان خوبی برای شما می‌توانند باشند.

اگر مقصد شما غرب تهران است. کافه لانجین دادمان و کافه گدار هم در همین منطقه از تهران واقع شده‌اند که میزبان مسافرانی هستند که قصد دارند بهترین کافه های غرب تهران را بشناسند و از آن‌ها بازید کنند. این بستگی به سلیقه شما دارد که کدام کافه از کافه‌های دیگر در جنوب، شرق و غرب تهران بهتر است؛ فقط باید به معیارهایتان توجه کنید.

بهترین کافه های تهران برای کافه گردی در تهران
کافه‌ سر بسته در تهران
صفر تا صد کافه گردی در تهران و بازدید از بهترین کافه های تهران
کافه روباز در تهران

کافه‌های خوب تهران

کافه‌های تهران همه خوب هستنداما یک سری از کافه‌های تهران بیشتر به دل می‌نشینند؛ کافه‌هایی با فضای داخلی ساده و دلنشین، کافه‌هایی با منوی متنوع و با قیمت نسبتا مناسب در دسته این کافه‌ها قرار می‌گیرند. روی این کافه‌ها حساب دیگری می‌شود باز کرد؛ چرا که معمولا خلوت هستند و انتظار ما را از یک کافه خوب و دنج برآورده می‌کنند.

اگر برای یک قرار عاشقانه یا برای قرار کاری یا حتی برای کتاب خواندن به کافه می‌ روید، و نیاز دارید که آن کافه کم سروصدا باشد این کافه ها دوای درد شما هستند. کافه حیات شماره 65 و کافه ژیوا دو نمونه از کافه‌های خوب تهران هستند.کافه‌های خوب در تهران زیاد هست اما پیدا کردن آنها سخت شده چون بیشتر کافه‌های تهران همین ویژگی ها را دارند. به هر حال برای ساعتی خلوت کردن در یک کافه این کافه‌ها را پیشنهاد میکنم چون معمولا خلوت تر از بقیه کافه‌ها هستند.

کافه‌های خاص شهر تهران

کافه‌های خاص در تهران مخصوص افراد خاص پسند هستند. این کافه‌ها ویژگی‌هایی دارند که کافه‌های دیگر در تهران آن‌ها را ندارند؛مثل کافه راک و کافه گل رضاییه که از کافه‌های خاص در شهر تهران هستند. امکان تماشای مسابقات فوتبال، دیجی مخصوص کافه، و… از ویژگی‌های کافه‌های خاص تهرانی برای کافه گردی در تهران هستند. بعضی از این کافه ها چشم‌انداز خیلی زیبایی به محیط بیرون دارند که باعث میشود مشتری‌ها فقط به خاطر همین چشم‌انداز زیبا به این کافه‌ها بیایند.کافه‌های قدیمی، کافه  بازی،  کافه‌های Vip  و کافه‌ باغ‌ها می‌توانند جزو کافه‌های خاص  تهران به حساب بیایند. کافه کتاب‌های تهران هم که فضایی خودمانی برای خواندن کتاب طراحی کرده‌اند و کتابخانه هم دارند جزو کافه‌های خاص شهر تهران محسوب می‌شوند. 

بهترین کافه‌های تهران برای کافه گردی در تهران و سفر به تهران
کافه خاص تهرانی

کافه‌های شبانه روزی تهران

اگر جزو افرادی هستید که شبانه هوس رفتن به کافه کرده یا اینکه یک مسافر هستید و قصد دارید به یک کافه شبانه روزی در تهران بروید یا حتی اگر جزو افرادی هستید که مغزتان در شب بازدهی بهتری دارد و می‌ خواهید یک کتاب را در شب بخوانید این کافه‌ها برای شما مناسب هستند. کافه راوی و کافه بوردیکا کلاب دو نمونه از کافه‌های شبانه روزی در تهران هستند.

کافه های شبانه روزی در تهران از نیمه شب به بعد بازی‌هایی را برگزار می‌کنند؛ تا بتوانند رضایت مشتریان خود را در شب هم بدست بیاورند.بازی هایی مثل بیلیارد و فوتبال دستی نمونه‌هایی از این بازی‌ها در کافه‌های شبانه روزی در تهران است. مصرف قلیان و سیگار معمولا در این کافه‌ها آزاد است. در کافه‌های شبانه روزی در تهران مسابقات ورزشی هم پخش می‌شوند البته این آپشن مناسب افرادی هست که در خانه نمی‌گذارند تا دیروقت بیدار بمانند و این مسابقات را  ببینند!

قدیمی ترین کافه‌های تهران

اگر کنجکاو هستید که بدایند قدیمی ترین کافه‌ در تهران کدام کافه هست، یا اینکه در برنامه سفر خود بازدید از قدیمی ترین کافه‌ در تهران را آورده اید من به شما قدیمی ترین کافه‌ها در تهران را معرفی می‌کنم. کافه لقانطه قدیمی ترین کافه شهر تهران است. بعد از آن هم کافه های دیگری مثل کافه نادری و گل رضاییه تاسیس شدند.

این کافه‌ها معمولا در عمارت، باغ، کاخ،موزه و… واقع شده‌اند. اگر شما به قدیمی ترین کافه‌های تهران سری بزنید آثار تاریخی می‌بینید که قطعا لذت نوشیدن قهوه را برایتان چند برابر می‌کند. یک نکته جالب در مورد این کافه‌ها این است که اگر  در فضای بیرونی این کافه‌ها بنشینید، حس و حال زمان قدیم به شما دست می‌دهد. مثلا فکر می‌کنید در دوره قاجار به کافه آمده‌اید و نوشیدنی میخورید!

کافه‌های لاکچری تهران

اگر یک قرار کاری مهم یا یک ملاقات رسمی دارید می‌توانید روی این کافه ها حساب باز کنید. کافه‌های لاکچری در تهران خدمات ویژه‌ای به مشتریان خود ارائه می‌کنند؛ این دسته از کافه‌ها به دلیل کیفیت و تنوع بالای نوشیدنی‌ها منوی گران‌تری نسبت به کافه‌های دیگر دارند. کافه میلانو لانژ  و کافه روکالانژ از کافه‌های لاکچری در تهران هستند. بعضی از کافه‌های لاکچری در تهران از فناوری بروز مثل شارژر وایرلس و آی‌پد لمسی و…. استفاده می‌کنند. بعضی از  کافه‌های لاکچری هم صبحانه، ناهار و شام برای میهمانان خود سرو می‌کنند تا احساس رضایت بیشتری از آن‌ها کسب کنند.کافه‌های لاکچری تقریبا در تمام مناطق تهران پراکنده هستند ولی معمولا در مرکز و شمال این شهر میتوان آن‌ها را پیدا کرد. برخی از این کافه‌ها هم چشم اندازی به سمت   برج میلاد دارند که خود این مسئله به تنهایی برای فردی که می‌خواهد کافه گردی در تهران را تجربه کند راضی‌کننده هست.

بهترین کافه های تهران با چشم انداز زیبا
کافه روباز در تهران با چشم انداز برج میلاد

نحوه رزرو برای کافه گردی در تهران

آیا برای شما هم پیش آمده که به یک کافه بروید و ببینید که ظرفیت آن پر شده؟ بیشتر کافه‌های تهران شلوغ هستند، این کافه‌ها برای این که مشتریانشان معطل نشوند قابلیت رزرو  آنلاین را به خدمات خود اضافه کرده‌اند  که نحوه رزرو در کافه‌های مختلف متفاوت است. شما می‌توانید در سایت آر سی کافه مورد نظرتان را پیدا کنید؛ البته  این سایت تازه کار است؛ و در  حال تلاش است که  هر چه کافه‌ در تهران هست را به لیست کافه‌های قابل رزرو اضافه کند.

سخن پایانی

همانطور که دیدیدسعی کردم نکاتی را برای کافه گردی در تهران به شما ارائه کنم. در تهران کافه زیاد داریم پس بهتر است ابتدا مشخص کنید که برای چه به کافه می‌روید؛ مطالعه؟ آرامش؟ صحبت با دوستان؟ و سوالاتی از این دست که به شما در پیدا کردن کافه مورد نظرتان در تهران کمک می‌کند. همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتم نمیتوان تمام کافه‌های تهران را در یک مقاله آورد. هر کدام از این کافه‌ها ارزش حداقل یکبار بازدید را دارند پس دست دست نکنید و زودتر کافه مورد علاقه خود را پیدا کنید.راستی!  در وبلاگ سایت بریم بریم  هم توضیحاتی برای کافه گردی در تهران قرار دارد که از آن‌ها هم می‌توانید برای انتخاب کافه مورد نظرتان در تهران کمک بگیرید.

کلیه حقوق این قالب متعلق به گروه بریم بریم ۲۰۲۴ است