راهنمای سفر به کیش؛ بازدید از زیبایی‌ها

کیش، یکی از بزرگ‌ترین جزایر ایران که واقع در خلیج فارس است. کیش یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری ایران محسوب می‌شود. این جزیره با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، سواحل زیبا، مراکز خرید متنوع و تفریحات هیجان‌انگیزی که دارد، هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر ایران و جهان می‌باشد.
اگر شما هم قصد سفر به کیش را دارید، در این مقاله از سایت بریم بریم با ما همراه باشید تا با تمام نکات مهمی که باید قبل از سفر بدانید، آشنا شوید.

راهنمای سفر به کیش

آنچه در این مقاله می خوانید:

برای سفر به کیش آب و هوا چگونه است؟

کیش واقع در جنوبی‌ترین نقطه ایران است که دارای آب و هوای گرم و شرجی در تابستان و آب و هوای معتدل در زمستان می‌باشد. میانگین دمای کیش در طول سال بین 25 تا 35 درجه سانتیگراد است که بهترین تایم سفر به کیش از اوایل دی تا اواسط اردیبهشت است. در این بازه زمانی از سال، دمای کیش به 19 درجه سانتیگراد می‌رسد که بهترین دمای جزیره به حساب می‌آید. اگر قصد سفر به کیش را در تابستان دارید می‌توانید شب را برای گردش و تفریح انتخاب کنید زیرا به نسبت روز هوا خنک‌تر است. در این صفحه ما بطور کامل بهترین زمان سفر به کیش را ببرسی کرده‌ایم.

 

چگونه به کیش سفر کنیم؟

برای سفر به کیش چندین انتخاب داری که آسان‌ترین، سریع‌ترین و در عین حال راحت‌ترین راه سفر، هواپیما است. شما می‌توانید مسافت هوایی از تهران تا کیش را که در حدود 1043 کیلومتر است در 110 دقیقه طی کرده و به جزیره زیبای کیش برسید. خوشبختانه فرودگاه کیش، بین‌المللی بوده تا مسافران خارجی نیز از این شهر زیبا، بازدید کنند.
روش دیگری که شما می‌توانید با آن به جنوبی‌ترین نقطه ایران بروید، استفاده از ماشین شخصی است. جاهای دیدنی کیش به قدری متنوع و زیبا است که تعداد زیادی از مسافرین با ماشین خود، به کیش سفر می‌کنند. مسافت زمینی از تهران تا کیش در حدود 1300 کیلومتر است که این مسافت حدود 18 ساعت طول خواهد کشید. در آخر مسیر شما در بندرگاه با ماشینتان سوار شناور‌های مخصوص حمل خودرو شده و وارد جزیره زیبای کیش می‌شوید. یکی از مزیت‌های ماشین شخصی برای سفر به کیش این است که شما می‌توانید از دیگر مناطق و جاذبه‌های گردشگری ایران لذت ببرید و خاطره خوشی را برای خود و همراهانتان ایجاد کنید.
روش آخری که شما با آن می‌توانید به جزیره زیبایی‌ها سفر کنید، قطار است. با این روش حمل و نقل بین شهری شما تا بندرعباس که مقصد نهایی قطار است رفته و از آنجا سوار کشتی شده و وارد کیش می‌شوید. حُسن قطار نسبت به ماشین در این است که همسفرانتان دیگر خستگی راه را ندارد.

 

غذاهای محلی کیش

همانطور که می‌دانید هر شهر با توجه به موقعیت مکانی، ذائقه و فرهنگ، دارای غذاهای محلی و سنتی مختص آن شهر می‌باشد. یکی از بهترین تفریحات در مسافرت این است که تعدادی از برنامه وعده‌های غذایی خود را از غذاهای محلی و سنتی جزیره کیش، قرار دهید. در ادامه به برخی از معروف‌ترین غذاهای محلی کیش می‌پردازیم:

  • ♦ سمک مشوی
  • ♦ مرگوگ(مرقوق)
  • ♦ محمر
  • ♦ مضروبه
  • ♦ هریسه
  • ♦ مجبوس لحم

غذاهای محلی کیش

جاهای دیدنی در سفر به کیش

در این روزها که هزینه مسافرت‌های خارج از کشور بسیار زیاد شده است، کیش می‌تواند بهترین انتخاب برای گردش و تفریح شما باشد. این جزیره جنوبی، جاهای دیدنی خارق‌العاده برای هر  زیادی دارد که در ادامه با معروف‌ترین آنها آشنا می‌شویم:

  • ♦ سواحل: کیش دارای سواحل زیبا و شنی متعددی است که از جمله معروف‌ترین آنها می‌توان به ساحل میر مهنا، پارک ساحلی کشتی یونانی، ساحل مرد ماهیگیر، ساحل مرجان کیش، ساحل اسکله تفریحی، ساحل اختصاصی مارینای، ساحل کلبه هور کیش، ساحل سیمرغ و ساحل درختان نارگیل کیش اشاره کرد.
  • ♦ جاذبه‌های تاریخی و دیدنی: کیش دارای جاذبه‌های تاریخی متعددی است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شهر باستانی حریره، روستای باغو، خانه بومیان، قلعه سلیمان، خانه اعیانی بوشهر، مسجد ماشه، مجسمه مرد ماهیگیر، شهر زیرزمینی کاریز، جزیره هندورابی، کشتی یونانی، درخت سبز، خانه اعیانی دهدشتی و آب انبار تاریخی اشاره کرد.
  • ♦ جاذبه‌های فرهنگی: کیش دارای جاذبه‌های فرهنگی متعددی است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موزه مردم‌شناسی اشاره کرد.
  • ♦ تفریحات: کیش دارای تفریحات متنوعی از جمله پارک دلفین، باغ پرندگان، باغ وحش، پارک آبی، آکواریوم، شهر بازی، کارتینگ و غواصی اشاره کرد. 16 مورد از بهترین تفریحات کیش که از آن بی‌خبرید.

جاهای دیدنی کیش

مراکز خرید و بازارهای کیش

کیش یکی از بهترین‌ترین مراکز خرید ایران است. در این جزیره انواع فروشگاه‌ها و مراکز خرید با برندهای داخلی و خارجی وجود دارد. از معروف‌ترین مراکز خرید و بازارهای کیش می‌توان به مراکز خرید مرجان، مریم کیش، دامون، مروارید، زیتون، سارینا1و2، ونوس، مال کیش، کوروش و پردیس1و2 اشاره کرد.

 

سوغات کیش

همه کیش را با سواحل، مناظر و مناطق خارق‌العاده می‌شناسند اما کمتر کسی می‌داند که سوغات کیش چیست. در ادامه به لیستی از سوغاتی‌های کیش می‌پردازیم:

  • ♦ انواع ماهی‌ها: ماهی تن، سنگسر، ساردین، هامور، سرخو، میش ماهی و مقوا.
  • ♦ انواع میگو: میگو ببری، میگو موزی، میگو سفید، میگو سفید هندی، میگوی سرتیز، میگوی ببری سیاه یا مونودون و شاه میگوی خلیج فارس یا لابستر
  • ♦ ادویه خاص جنوب: این ادویه‌ها مخلوطی از جوز هندی، مرزه، کاری، ریشه جوز، بادیان رومی، فلفل سیاه، تخم گشنیز، دارچین، زنجبیل، زیره سیاه و آویشن است.
  • ♦ شکلات و قهوه: در این شهر زیبا بخاطر منطقه آزاد بودن، شما می‌توانید محصولات خارجی باکیفیت را با کمترین قیمت تهیه فرمایید.
  • ♦ خرما: یکی از بهترین سوقاتی‌های کیش، خرماهایش است که طعم فوق‌العاده‌ای دارند.
  • ♦ صنایع دستی و نقاشی با حنا: نقاشی با حنا روی پوست شما، گلیم سوزنی، حصیرها، کوزه‌های سفالی و رنگارنگ، ظروف و سبدهای چوبی، پارچه های گلابتون، آثار هنری با بقایای آبزیان، ظروف دکوری تزیین شده با صدف و دستبند و گردنبندهای دست ساز.
  • ♦ دیگر سوغاتی‌ها: مرجان، گوش ماهی و انواع صدف‌های زیبا

آداب و رسوم مردم کیش

مردم محلی این جزیره زیبا از اقوام و نژاد‌های مختلف در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. هر خانواده و اقوامی رسم و رسوم خاص خودش را دارد. یکی از رسم‌های این اقوام در زمان عید قربان است که همانند عید نوروز سبزه درست می‌کنند به عبارتی گندم سبز می‌کنند. همچنین بعد از قربانی کردن گوسفند، گوشت آن را به مردم نیازمند می‌دهند.
لباس های محلی مردم در این جزیره برای آقایان دشداشه نام دارد که با عرقچین می‌پوشند. خانم‌ها نیز لباسی به نام ملفع را می‌پوشند و از بطوطه یا برقع برای پوشش صورت خود استفاده می‌کنند. یکی از زیبایی‌های هنر‌ زنان این جزیره، حنا بستن است که با انواع طرح ها و نقش های بسیار زیبا آن را انجام می‌دهند.

آداب و رسوم کیش

سخن پایانی

کیش یکی از جزیره‌های زیبا و جذاب ایران است که با جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و تفریحی فراوان، هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر ایران و جهان است. اگر شما هم قصد سفر به کیش را دارید، با مطالعه این مقاله، می‌توانید با تمام نکات مهمی که باید قبل از سفر بدانید، آشنا شوید. در صورت نیاز برای تهیه بلیط، می‌توانید به سایت علی‌بابا مراجعه کنید.
با آرزوی سفری خوش و به یاد ماندنی در شهر زیبای کیش(بریم بریم).

 

کلیه حقوق این قالب متعلق به گروه بریم بریم ۲۰۲۴ است