5 تا از بهترین رستوران های معروف قدیمی

5 تا از بهترین رستوران های معروف قدیمی

در ابن دوران مدرن ، ما ایرانی ها بر خلاف بقیه کشور ها هنوز هم از رفتن به مکان های تاریخی رو خیلی علاقه داریم از موزه های چندین هزار سال پبش تا رستوارن هایی که حال هوای و خاطرات بیست سال پیش رو برایمان زنده کند. در این مقاله قصد دارم اصیل ترین رستوران های معروف قدیمی که می توانید حس حال خوبی به دور از شهر و دقدقه ها این چنینی به شما معرفی کنم .

اگر دوست دارید بهترین رستوارن تاریخی تهران را تجربه کنید با ما همراه باشی تا به بار برای همیشه این سوال رستوران قدیمی کجا برام رو برای همیشه تمام کنیم. اگر هنوز نمیدونید که اصلا چرا باید به رستوران های سنتی بروم بهتر اول مقاله قبلی رو بخونید تا با تاریخ و چرایی این ماجرا با خبر شوید.

  • رستوران هایی که در این مقاله با آن آشنا می شوید
  • رستوران مسلم
  • رستوران شرف الاسلامی
  • رستوران عالی قاپو
  • کافه رستوران گل رضائیه
  • رستوران عمارت
دیزی سرا ها

رستوران مسلم

حتما اگر به بازار تهران رفته باشید اسم رستوران مسلم یک بار به گوشتون خورده ، رستوران مسلم یکی از رستوران ها و دیزی سرا های با اصالت و خوب تهران به شمار می آید. این رستوران به دلیل کیفیت غذای بی نظیر که داره و صف طولانی ظهر خیلی بین بازاری ها معروف و محبوب شده .

کیفیت:

اولین و بارز ترین ویژگی که می در این رستوان فهمید کیفیت غذا و این رو می توان از شلوغی صف در هنگام نهار رو هم متوجه شد . طعم خوب غذا در عین حجم درست باعث می شود این رو ستوران را خیلی خوب بکنند . این غذا ها به صورت خیلی خوبی توسط سراشپز هایی آشنا با طبخ غذا های ایرانی درست شده .

منو:

منوی این رستوارن تقریبا کامل و همه چیزی که یک رستوران ایرانی باید داشته باشد رو دارد ، از دیزی تا کباب و خورشتی.

محیط رستوران:

محیط رستوران خیلی ساده با میز صندلی است و طراحی سنتی خاصی نشده ولی با این حال خیلی هم خشک نیست و میشه حس خوبی از فضای اون جا داشت

آدرس و راه های دسترسی :

همان طور که اول مقاله گفتم این رستواران در بازار تهران هست ولی برای راهنمایی بیشتر

تهران، بازار تهران 15 خرداد، نبش سبزه میدان، کوچه حج رحیم خان، پلاک4، رستوران مسلم بازار

اگر قصد داشتید با مترو به رستوران بروید می توانید به خط 1 بروید و بعد از آنجا به ایستگاه پانزده خرداد بروید و بعد از آنجا تا بازار پیاده بروید .

رستوران شرف الاسلامی

رستوران شرف الاسلامی هم جزو رستوان های معروف قدیمی در بازار تهران است که با محیطی سنتی تر از رستوران مسلم و با کیفتی رقابتی .

رستوارن شرف الاسلامی یک رستوران قدیمی در بازار تهران است که از سال 1317 تاسیس شده . این رستوران هم یکی از رستوران های معروف قدیمی تهران به شمار می آید و به همین خواطر  همچنین به دلیل کیفیت و اصالت این رستوران ظهر ها صف های شلوغی برای صرف ناهار دارند .

کیفیت :

حتما می دانید که به دلیل نزدیک رستوارن مسلم و این رستوران بفهمید که این دو رستوران در رقابتا پس این رستوران هم کیفیت بی نظیری در غذا داند و از سر آشپز های ماهری برای طبخ غذا استفاده می کنند .

منو:

منو این رستوارن به غیر از کباب ها می توان غذا هایی خورشتی های لذیذی را دید که نمی شه از آن ها گذشت . از باقی پلو ها تا خورشت های قیمه و قورمه که حتما باید امتحان کنید می شه گفت تقریبا هر چیزی که یک رستوران سنتی باید داشته دارد.

رستوران شرف فضای زیبایی دارد که خوردن غذا را برایتان لذت بخش تر می کند ، نمی شه گفت که طراحی خیلی سنتی زیبایی دارد ولی وقتی غذا می خورید می توانید می توانید کاشی هایی با طراحی ایرانی را تماشا کنید و این خیلی خوب است . با حساب شلوغی زیاد رستوران نظافت خوبی داره و پرسونل حواسشون به مشتری هست و چیزی کم نمی زارند.

آدرس و راه دسترسی :

بازار، به سمت مسجد شاه،داخل حياط مسجد شاه، راه سمت راست، رستوران شرف الاسلامي

همون طور گفتیم رستوران شرف السلامی هم در بازار تهران هست پس برای رفتن با مترو باید با همون خط یک اقدام کنید و به پانزده خرداد رفته و از همون جا تا بازار را پیاده بروید

رستوران عالی قاپو

رستوران عالی قاپو یک انتخاب عالی در فضای سنتی و آرامش بخش برای خوردن غذای ایرانی است . علاوه بر فضای دلنشین رستوران ، پرسنل خوش برخورد و موسیقی زنده می تواند تجربه دلچسبی از غذا های لذیذ برای شما داشته باشد. رستوران عالی قاپو از سال 1358 شروع به کار کرده و جزو رستوران ها قدیمی و به نام است .

کیفیت :

این رستوران از بهترین مواد اولیه برای تهیه غذا های خود استفاده می کند و سرآشپزان با حوصله صبر غذا را طبخ می کنند که باعث طعم فوق العاده غذا شده . این رستوران به کیفیت غذا های خود خیلی اهمیت می دهند و این باعث می‌شود که اکتر مشتریان این رستوران از کیفیت غذا راضی هستنند.

منو:

منو این رستوران خیلی خوب و کامل به طوری که از غذا های خورشتی و کباب تا دیزی رو دارنند و حجم غذا خوبی دارنند غذا ها رو در دیس های متوسطی می آورند و برنج ها رو در بشقاب سرو می کنند این باعث می شود که برای خورن غذا با خواننواده بتوانید راحت تقسیم کنید. در این رستوران انواع نوشیدنی های گرم و سرد و دسر های گوناگونی برای تجربه ای بهتر سرو می شود .

محیط رستوران :

محیط این رستوران بسیار سنتی با دکوری قدیمی و حال خوب کن تخت هایی برای نشست ، موسقی زنده و فضا باز و بزرگ همه این ها باعث می شود که یک تجربه عالی از این رستوران داشته باشید. تم این رستوران یک تم بسیار زبیای قدیمی دارد به صورتی که یک سری از خوراکی ها و نوشیدنی ها هم در ضرف مخصوص و زیبای هود سرو می شود و این بسار جذاب است.

آدرس و راه های دسترسی :

تهران، خیابان حقانی، گاندی جنوبی

برای رفتن به اونجا با مترو هم باید به خط یک بروید و به متروی شهید حقانی بروید از اونجا به سمت خیابان حقانی بروید و مستقیم یروید تا به آموزشگاه علمی بعثت رو ببنید و بعد همون خیابان گاندی جنوبی رو بیاید تا رستوران را ببنید ، از مترو تا رستوران تقریبا بیست دقیقه راه است .

کافه رستوران گل رضائیه

این رستوران جزو یکی رستوران های معروف قدیمی بوده که تمی بسیار جذاب داره و این رستوران در بعضی از فیلم و سریال های ایرانی به نمایش گذاسته شده. این رستوران مکانی برای روشنفکران ، تویسننده ها و هنرمندان بسیار ایرانی بوده . این کافه در سال 1347 تاسیس شده و از اول با اسم کافه گل شروع به کار کرد .

کیفیت :

صبحانه این کافه بسیار معروف است و طرفداران بسیاری رو دارند در این کافه اکثریت مشتریان کیفیت عذا را خوب می دانستند و نکات منفی بشتر برای جا پارک و شلوغی بوده تمامی مواد اولیه به کار برده در غذا ها تازه هستند . در زمان های شلوغی کافه سرویس رهی کافه کمی کند می شود .

منو :  

در این رستوران انواع غذا از ایرانی و یا محلی پیدا می شود ، صبحانه با انواع نوشیدنی گرم سرد با کیفتی خوب . در این رستوران را می توانید برای کار کردن و یا قرار های دوستانه انتخواب کنید .   

رستوران قدیمی معروف تهران

محیط رستوران :

این رستوران تمی نوستالژیک و دنجی دارد که از عکس ها و نور پردازی زیبایی تشکیل شده در این رستوران وای فای رایگان و پارکینگ هم وجود دارد که می توانند خیلی خوب باشد . استفاده از صندلی ها چوبی به همراه موسیقی سنتی که حس حال دلنشینی رو می دهد . در این رستوران یک فضای نیمه بازی هم دارد که می توانید از هوای خوب استفاده کنید . فضا باز را با گل و گیاه تزیین کردنند و از میز وصندلی های فانتزی استفاده شده که در فضا باز این صندلی ها راحت تر اند .       

آدرس و راه های دسترسی :

خیابان سی تیر، بین کوچه سیمی و کوچه ایروان، پلاک ۱۷۲     

برای دسترسی یه رستوران با مترو به خط یک بروید و بعد به ایستگاه سعدی بروید از ایستگاه سعدی از خیابان جمهوری به سمت خیابان سی تیر می روید چند متر جبو تر رستوران را می بینید . رمیان تقریبی از مترو تا رستوران یک ربع است.

رستوران تاریخی

رستوران عمارت

این رستوران یکی از سفره خانه های لاکچری تهران است که از سال 1350 شروع به کار کرده این رستوران تاریخی تهران فضایی بزرگ و زیبا با معماری های دلینشینی هست در این رستوران انواع غذای محلی و فرهنگی سرو می شود . این رستوران در بعضی از فیلم و سریال های ایرانی نمایش داده شده و در این رستوران خیلی از ورزشکاران سیایت مردان و هنرمندان حضور داشتنند .

کیفیت:

اکثر مشتربانی که در فضای مجازی یا سایت ها دیدیم نظرشون در مورد کیفیت غذا خوب بوده و به نظراشان غذا ها ار مواد اولیه ی خوبی درست شده . در این رستورن چلو کباب مخبوبیت زیادی دارد و از نظر اکثریت کیفیتش را خیلی خوب می دانند و چلوی این رستوران به دلیل ته دیگ خوشمزه ی زعفرانی بسیار معروف است.

رستوران قدیمی کجا برم

منو:

این رستوران با منوی متنوع و وسوسه‌انگیز خود، شما را به ضیافتی از طعم‌های اصیل ایرانی و لذیذ فرنگی دعوت می‌کند. در این رستوران، فرقی نمی‌کند که عاشق کباب‌های آبدار ایرانی باشید یا خواهان چشیدن اصالت آش‌های سنتی، چرا که هر ذائقه‌ای در اینجا به ضیافت دعوت است. و منوی فرنگی رستوران با پیتزاهای پخت ایتالیایی در تنوعی بی‌نظیر، ماکارونی‌ و … به شما حس دلنشینی می دهد.

محیط رستوران:

این رستوران فضایی گرم ، صمیمی با معماری سنتی ایرانی دارد . در این رستوران از حوض و آبنما استفاده کرده که صدای آب می تواند بسیار خوب و دلنشین باشد . فضای باز و نور پردازی خیلی خوب این رستوران . موسیقی ایرانی و برخی اوقات موسقی زنده در رستوران که در این رستوران پخش می شود  . دکوراسیون این رستوران که از اشیا و ضروف این رستوران به زیبایی فضا را تزیین کرده . فضای باز این رستوران در روز های گرم سال جزو مکان های محبوب مشتربان هست . این رستوران انتخواب خیلی خوبی برای کسانی که دنبال سفره خانه های لاکچری تهران هستنند.

آدرس و راه های دسترسی :

تهران،ولیعصر،خیابان طالقانی،کنارگذر حافظ،خیابان رشت،پلاک ۴۱

برای رفتن با مترو هم بهترین راه متروی تئاتر شهر است هست که تقریبا بیست دقیقه راه است .

افزودن دیدگاه

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اخبار ثبت نام کنید

کلیه حقوق این قالب متعلق به گروه بریم بریم ۲۰۲۴ است