4 تا از بهترین سفره خانه های قدیمی در تهران

4 تا از بهترین سفره خانه های قدیمی در تهران

ما تا تا الان خیلی از رستوران های قدیمی و سنتی رو به شما معرفی کردیم که به همراه خانواده از غذا خوردن در رستوران سنتی لذت ببرید . در این مقاله قصد داریم که شما رو با بهترین سفره خانه های قدیمی در تهران آشنا کنیم که از این حس توسنالژیک لذت ببرید . 

  • کافه های سنتی که در این مقاله با آن ها آشنا می شوید:
  • کافه موزه مقدم
  • سفره خانه قدیمی سپیدار
  • کافه چای بار
  • کافه لقانطه

 کافه موزه مقدم

مکان‌های سنتی تهران برای صرف غذا

کافه ی مقدم یکی از کافه های زیبا و سفره خانه های قدیمی تهران یک فضای بزرگ و سر سبز و طراحی سنتی و قدیمی و فضای داخلی کافه مقدم به همان اندازه ی فضای باز آن جذاب و دیدنی است. دکوراسیون این کافه به سبک سنتی و قدیمی طراحی شده است و در آن از اشیاء و ظروف ایرانی استفاده شده است. این فضا حس و حال نوستالژیکی را به شما القا می کند.

این کافه در فضای باز یک حوض بسیار زبیا دارد که با گل ها و گیاهان سرسبز، طراوت و شادابی را به ارمغان می آورد. در کنار این حوض بنشینید، از زیبایی آن لذت ببرید و یا در هوای گرم تابستان، از خنکای نسیم آن بهره مند شوید.

این سفره خانه قدیمی منوی کاملی دارد که در آن انواع نوشیدنی های گرم و سرد ، انواع فراورده های  قهوه ، انواع کیک و شیرینی ، دسر های گوناگون مثل بسنتی ، ژله و حتی انواع غذا های فرنگی و یا ایرانی و هر آنچه هوس می کنید با کیفتی عالی در اختیار شما قرار دارد .

این کافه از موارد اولیه تاره برای پخت و درست کردن خوراکی ها استفاده می کند . این رستوران توانته که نمره 8 از 10 رو از مشتریان خود بگیرد که نمره خوبی به حساب می یاد .

این کافه در فضای باز یک موزه تاریخی دارد که می توانید در کنار سرو غذا از این موزه دیدن کنید و از نهایت استفاده رو ببرید . بلیت ورودی ای موزه برای هر ایرانی 30 تومان هست و ساعت بازدید از این موزه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر است اما در فصل های بهار و تابستان این زمان به 8 صبح تا 6 عصر افزایش می کند اما کافه تا ساعت 8 شب باز است .

آدرس این کافه خیابان امام خمینی ، بعد از شیخ هادی ، موزه مقدم که برای دسترسی یا مترو  از خطوط مترو ۲ و ۳ تهران باید به ایستگاه‌های مترو در میدان منیریه و میدان حسن‌آباد بروید که پیاده‌روی از این میدان‌ها به سمت موزه مقدم حدود ۱۵ دقیقه است.

سفره خانه قدیمی سپیدار

این کافه یکی از کافه های بزرگ و سفره خانه های قدیمی تهران است یک فضای بزرگ و باز که با آلاچیق پر شده که داخل آلاچق ها سیستم گرمایشی و حتی جاکفشی که برای روز های بارانی بسیار خیلی پر گاربرد هست رو  دارند . فضای داخل الاچیق ها با طراحی زیبایی تزیین شده . این رستوران فضای داخل هم دارد که با طراحی سنتی زیبایی تزیین شده و حس خوبی به شما القا می کند.

پرسونل این کافه تماما در تلاش هستن تا که کمک کننده و خوش برخود باشند . پرسنل این سفره‌خانه با گرمی و صمیمیت با شما رفتار می کنند و تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا شما از اوقات خود در این سفره خانه لذت ببرید. 

منوی این کافه انواع نوشیدنی و کیک و غذا های فرنگی مثل پیتزا و پاستا وغذای ایرانی مثل انواع کباب و غذا های خورشتی که کیفتی خوبی هم دارند و این کافه هم از مشتری ها نمره ی 8 از 10 رو گرفته که  که نمره ی خوبیه .

سفره خانه قدیمی

این کافه فضای بزرگی دارد که برای بازی بچه ها هم می تواند جای خوبی باشد . فضای سر سبز و پر از درخت که حتی برای قدم زدن هم می تواند آرامش بخش باشد . این سفره خانه از 7 صبح تا 12 شب به طور یکسره باز است و شما می توانید در هر ساعتی از روز که تمایل داشته باشید، برای صرف صبحانه، ناهار، شام و یا حتی نوشیدنی و دسر به این سفره خانه مراجعه کنید.

آدرس این رستوران شهرك غرب، بلوار فرحزادي، بالاتر از ميدان كتاب، روبروي آسمان هشتم غربي، خيابان سپيدار، پلاك ١ هست که با مترو این رستوران در نزدیکی ایستگاه مترو کتاب قرار دارد که دیگر نمی خواد نگران چای پارک و یا ترافیک باشید .

کافه های معماری ایرانی

کافه سنتی چای بار

کافه ی چای بار یک کافه در دل یک باغ بزرگ و سرسبز است فضای باز این کافه بسیار بزرگ و سر سبز است . این رستوران طراحی قدیمی دارد است که حس حال خوبی به شما می دهد یک خونه ی قدیمی با طراحی قاجاری . در این کافه انجمن خوشنویسان هست که می توان از آن ها دیدن کرد و حتی خرید که پیشنهاد می کنم در کنار لذت بردن از فضای باز این مجموعه از این جا هم دیدن کنید .

پرسنل این مجموعه مودب بسیار خوش برخورد و گرم و صمیمی هسنتد . سرویس دهی و حجم خوب غذا با کیفیت و طعم خیلی خوب غذا در کنار قیمت مناسب این رستوران رو خاص می کنه.

منوی این کافه تنوع بالایی از انواع نوشیدنی های گرم و سرد ، انواع کیک ها و شیرینی های خونگی و در منوی غذای این رستوران ساندویچ های خیلی محبوبی و معروفی دارند  و همچنین چای های این کافه به صورت نوستالژیک در استکان های کمر باریکی سرو می شود .

سفره خانه قدیمی

این کافه معمولا غروب ها شلوغ هست و برای این که معطل نشوید بهتر است که از قبل رزرو کرده باشید . ساعت کاری این مجموعه از ساعت 9 صبح تا ساعت 11 شب هست که می توانید با خیال راحت هر وقت از روز که تونستین به کافه برید .

آدرس این کافه : خیابان دزاشیب٬ خیابان کریمی٬ خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵      

برای رفتن به این رستوران با مترو باید به خط یک بروید و در ایستگاه تجریش پیاده شوید از اونجا به بعد فقط بیست دقیقه تا کافه راه است .

بهترین سفره خانه های قدیمی در تهران

کافه سنتی لقانطه

اولین کافه ای که در ایران تاسیس شد در سال 1285 کافه سنتی لقاطه بود . این کافه در دوره ی مظفر الدین شاه تاسیس شده که به سبک کافه های اروپا ساخته شده . در ورودی کافه حوضی کاشی کاری شده که فواره آن از نهر آب کنار پیاده راه تامین می شد .

در روز ها گرم تابستانی امکان نشستن در مکان رو باز این کافه فراهم می شود . تم این کافه مثل بقیه  نیست و کامل حس عجیب و جدید دارد. ورودی این کافه مجموعه ای از ماشین های قدیمی و جذاب رو داره. این کافه در باغ موزه قصر قرار داره و حس خوبی داره و فضای این کافه به تنهایی سرگرم کنندست .

کافه های سنتی

پرسنل این کافه یونیفرم قدیمی و هماهنگ دارند و هوش برخورد هستند . در این کافه موسیقی قدیمی پخش می‌شود و محیط رستوران شما را به فضای تهران قدیم میبره که در کل خیلی خوبه .

کیفیت و حجم غذا ها خوب بوده و اکثرا راضی هستن . منوی این رستوران صبحانه ها ، سالاد و انواع خوراک های محلی را دارد ، شربت های این رستوران بین مشتران محبوب است . انواع دسر ها . فراورده های قهوه ، انواع کیک و شیرینی ها در این رشتوران سرو می شود .

این سفره خانه قدیمی نسبت به باقی کافه های معماری ایرانی مدرن تر است و بیشت رخال هوای تهران قدیم را به تصویر کشیده است .

آدرس این رستوران  تهران، انتهاي خيابان مطهري ، بعد از چهارراه شريعتي ، روبروي خيابان پليس ، درب اصلي باغ موزه قصر است . البته که از این مترو ها تا کافه حداقل نیم ساعت راه است ولی اگر با مترو بروید می توانید از ایستگاه های سهرودی ، سبلان و یا صیاد شیرازی استفاده کنید.

افزودن دیدگاه

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اخبار ثبت نام کنید

کلیه حقوق این قالب متعلق به گروه بریم بریم ۲۰۲۴ است