سفره خانه و رستوران سنتی ایرانی

سفره خانه و رستوران سنتی ایرانی

سفره خانه و رستوران سنتی ایرانی

با این که اکثر رستوران های این روزا فست فود شده و خیلی پر طرفدار ،قطعا رستوران های ایرانی هم طرفدار های خودشون رو دارند . سفره خانه ها و رستوران های قدیمی محلی حال هوایی دارن که می تواند آدم را شاد سر زنده کند. در رستوران های ایرانی غذا های اصیل ایرانی سرو می شود که قطعا جزو معیار های خیلی مهم برای یک رستوران سنتی محلی است . چای ، دمنوش و انواع نوشیدنی و میان وعده های ایرانی که حتما باید امتحان کنیم . ما در این مقاله سعی کردیم معیار یک رستوران سنتی خوب رو معرفی کنیم . ما در این صفحه لیست رستوران های قدیمی شاد را برای شما آماده کردیم که میتوانید آن های را انتخاب کنید .

  • چیزی که در این مقاله می خوانید.
  • سفره خانه و رستوان های قدیمی و سنتی
  • تاریخ غذا های ایرانی
  • چرا باید به رستوارن های سنتی برنم
  • معیار های رستوران های سنتی خوب
سفره خانه سنتی
cafegarditehran

سفره خانه و رستوان های قدیمی و سنتی چیست ؟

رستوران سنتی زیبا نوعی رستوارن با طراحی های ایرانی و قدیمی که از فرش ، کاشی کاری ، دیوار های آجری ، تابلو و خیلی چیز های دیگه استفاده شده است و رستوران های سنتی شاد از موسیقی های قدیمی و حتی زنده استفاده می کنند که می تواند حس خوبی رو به آدم بده . رستوران های قدیمی می توانند در فضا سبز و یا در محیطی بسته باشند .اکثرا این جور رستوران های به تخت هایشان معروف هستند چرا که در این رستوران های سنتی آرامش بخش برای این که حس راحتی بکنیم تخت هایی را گذاشتند تا مثل نشستن بر روی  زمین بر آن بشینیم و این به بخواطر است که معمولا غذا های ایرانی را به صورت نشستن رو زمین می خورن البته که در این رستوران ها از میز و صندلی هم استفاده می شود . رستوران سنتی محلی غذا های ایرانی سرو می کند و این یکی از ویژگی های این جور سفره خانه است معروف ترین غذا های سفره خانه ها کباب کوبید ، جوجه کباب ، قومه سبزی ، دیزی و خیلی غذا های که هر  کدام از ما با آن ها خاطره داریم در کنار این ها انواع دسر های که کنار غذا های ایرانی بی نظیر می شود مثل انواع ترشی ها ، ماست محلی ، دوغ محلی ، سالاد ها و … است . در این رستوران ها میان وعده هایی از جمله چای ، قهوه ، باقلوا و انواع شیرینی های ایرانی و محلی است که یک رستوران ایرانی را کامل می کند.

رستوران سنتی زیبا

چرا باید به رستوارن های سنتی بریم ؟

تمامی رستوران های سنتی شاد حال هوای شادی داره که باعث می شود حالتون بهتر باشه فضای بزرگ و زیبای این جور رستوران ها با هیچ کافه رستوران هایی قابل مقایسه نیست . با وجود غذا های مفید و فوق العاده خوش مزه که  می تواند در آن محیط جذاب باشد . همون طور که در اول گقتم در این دوره زمونه اکثر رستوران های دور اطراف فست فود شده و این باعث این می شه که هر موقه بخواهیم بیرون غذا بخوریم معمولا به سمت فست فودی ها می رویم این می تونه تنوع خوبی باشه تا از سلامت خود هم مراقبت کنیم . در رستوران های قدیمی محلی می توان با فرهنگ و تاریخ غذای های ایرانی و حتی دکور های آن زمان آشنا شوید با این کار می توانید از کسب و کار های محلی حمایت کنیم و باعث می شویم که این رستوران ها در آیند تعطیل و فراموش نشوند. ما هم در این سایت اسم رستوران های سنتی ارزان را برایبان آماده کردیم تا با خیال راحت بتوانید به راحت از غذاتون لذت ببرید. 

تاریخ غذا های ایرانی

بی شک می دانیم که غذا های ایرانی در جهان نظیر ندارد و حتی خیلی از خارجی ها هم این را اغراق کردنند اکثریت این غذا های و فرهنگ هایی که ما داریم بر می گردد به دوران صفویه ، بعد از نابودی دوره‌ی ساسانی ذائقه‌ی ایرانی ها بر روی سلسله های سلجوقی ، ایلخانی و مغول که از قرن 13 بر ایران حکمرانی می کردنند تاثیر داشته . علاوه بر این ها به دلیل بیگانگانی که به ایران هجوم می آوردنند تاثیراتی بر روی غذای ایرانی گذاشته مثل قره قروت که ترکان از آن استفاده می کردنند یا آرد که بیشتر در آسیا مرکزی در آن استفاده می شد.

غذاهایی همچون کوکو ، دولمه ، کوفته از غذا های محبوب در ایران قدیم بوده . در سفر نامه های دوران صفویه اطلاعات خوبی در مورد فرهنگ و رسم و رسوم های گذشته نوشته ، مثل این که درقدیم ظرف های بزرگ همچون سینی   بود که کباب و برنچ را در آن می ریختنند و دو یا سه نفری در آن غذا می خوردنند یا این که در آن زمان با دست غذا می خوردنند و قاشق و چنگال زیاد مرسوم نبود و ایرانی های قبل از صرف غذا دست های خود را در لگن های مسی می شستنند .

در فرهنگ ایرانی استفاده زیاد از برنج و پخت آرام و طولانی آن معروف است . برنج یکی از اصلی ترین مواد در هر خانه به شمار می آمد و حتی در سفرنامه ها ذکر شده که پلو یکی از غذا های ملی و اصلی ایرانیان است . جیکوب ادوارد پولاکِ جهانگرد در نوشته‌هایش آورده که پلو و چلو و آش، سه ظرف اصلی غذا در ایران است که هر سه از برنج تهیه می‌شود.

در ایران غذا های با ملایمت و طولانی باید مغز پخت شود حتی سرخ کردنی های هم روی شعله کم و ثابتی سرخ می کنند کلا در ایران آشپزی یک فرایند طولانی و زمان بری است . در ایران غذا ها اصلا تند نیست و طعم ملایمی دارد و این باعث می شود که با ذائقه اکثریت مردم متناسب باشند این در حالیست که در غذا های ایرانی از انواع ادویه استفاده می کنند ولی هنر آشبز این جاست که غذا را ملایم کند. در کنار این ها طعم دهنده های کنار غذا مانند انواع ترشی ، نوشیدنی ها و سبزیجات باعث تجربه خوبی برای گردشگران است . بعد از آن سفره خانه ها در ایران بسیار محبوب شده بود گردشگران زیادی برای غدای ایرانی به ایران می آیند. تمامی رستوران های سنتی محلی سعی می کنند تا تاریخ ایران را با دکور و غذا های بینظیر زنده نگه دراند . ما هم در تلاشیم که اسم رستوران قدیمی و تمامی رستوران های سنتی زیبا را در این سیات به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید

معیار های رستوران های سنتی خوب چیست ؟

فاکتور های زیادی هست برای این که یک رستوران سنتی خوب را ارزیابی کنیم مثل غذای خوب ، مکان خوب ، امنیت ، فضای شاد و خیلی خیلی معیار ها . یک رستوران سنتی اول و مهم ترین معیار اینه که غذای مناسبی و تمیزی داشته باشد نوع پخت ، نگه داری از مواد اولیه و … اگر یکی از این مسئله ها ایراد داشته باشد بسیار می توانند مشکلات جدی برای شما ایجاد کند پس یاید این مسئله رو خیلی جدی بگیرد و تحقیق کنید تا دچار این مشکل نشوید به دلیل پخت سخت انواع غذا های ایرانی این مسئله حتی می تواند جدی تر هم باشد و بعد باید غذای خوش مزه ای داشته باشد که این هم باز یه کم بر می گردد به مسئله ی اول و این که آشپز خوبی داشته باشد . یکی دیگر از معیار های رستوران های ایرانی خوب داشتن فضای زیبا و دلنشین برای صرف غذا هست این که کثیف نباشد و زیبا و شاد باشد  یک سری از رستوران های سنتی با این که غذای خوبی رو دارند ولی محیط کثیف و یا ساده ای دارند که می تواند تو ذوق باشد. امنیت در رستوان های ها هم یکی از مهیار هاست تا بتواننید با خیال راحت از غذا لذت ببرید و معیار های زیادی که باعث می شود شما از غذا لذت ببرید که خیلی از این معیار های سلیقه شما هست . این های رو می توانید با پرس جو از دوستان و آشنایان ، فضای مجازی و سرچ در اینترنت بدست بی آورید یکی از راه های بدست آوردن اسم رستوران سنتی زیبا و خوب در این صفحه هست که بهترین رستوران ها را از همه نظر در این صفحه قرار دادیم در این صفحه لیست رستوران های قدیمی محلی با کفیت را با تمام نکاتی که اشاره کردیم گذاشتم از تمامی رستوان های سنتی شاد با آهنگ های رنده تا تمامی رستوران های سنتی آرامش بخش با فضای باز و سر سبز امیدواریم در این رستوران های ایرانی خاطرات خوبی یرای شما ساخته شود .

افزودن دیدگاه

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اخبار ثبت نام کنید

کلیه حقوق این قالب متعلق به گروه بریم بریم ۲۰۲۴ است