معرفی بهترین کافه کتاب های تهران

معرفی بهترین کافه کتاب های تهران

در این مقاله به بهترین کافه کتاب های تهران اشاره می‌کنم. طبیعتا اگر بخواهید وقتتان را برای پیدا کردن کافه کتاب های تهران اختصاص بدهید، کار سخت و طولانی را شروع کرده‌اید. من به شما کمک می‌کنم تا راحت تر این مدل از کافه ها در شهر تهران را پیدا کنید. 

تهران شهر شلوغی هست که پر از کافه هست! برخی از بهترین کافه های موجود در ایران در این شهر جمع شده‌اند، تا بهترین خدمات را به شما ارائه کنند. یک مدل از این کافه ها، کافه کتاب های تهران است که در جاهای مختلف تهران پراکنده شده‌اند و توانسته‌اند در کمترین زمان، بیشترین محبوبیت را بین مردم تهران به دست بیاورند؛ و جای خود را در بین  بهترین کافه ها در تهران، باز کنند.

کافه کتاب ماه، یکی از بهترین کافه کتاب های تهران

یک کافه کتاب در شرق تهران است که به تازگی شعبه دو آن هم در مجتمع رونیکا پالاس، راه‌اندازی شده. این کافه کتاب تهران، قفسه های کتاب دارد که میتوانید از آنجا کتابی که به چشمتان آمده را انتخاب کنید و بخوانید.

نکته جالب این کافه کتاب تهران این است که پرسنل کافه درباره کتاب ها به شما اطلاعاتی میدهند. و در واقع کتاب ها را به شما معرفی می‌کنند؛ تا بتوانید با استفاده از اطلاعات این پرسنل در این کافه کتاب تهران، انتخاب درستی داشته باشید.

کافه کتاب ماه بهترین کافه کتاب تهران
عکس از پیج اینستاگرام کافه
کافه کتاب ماه بهترین کافه کتاب در تهران
عکس از پیج اینستاگرام کافه

وقت آن رسیده که در یک عصر زیبا خودتان را به این کافه به صرف یک فنجان قهوه دعوت کنید. و روی صندلی در کنار پنجره بنشینید و از خواندن کتاب مورد علاقه تان لذت ببرید. البته من پیشنهاد می‌کنم برای یک بار هم که شده چیزکیک نوتلا این کافه را امتحان کنید. لطفن نپرسید چرا! به من اعتماد کنید.

این کافه کتاب تهران امکانات دیگری مثل بازی های رومیزی و پخش زنده مسابقات فوتبال را هم دارد. همچنین شما میتوانید از خود کافه هم کتاب بخرید که البته در این مورد همانطور که قبلا هم گفتم باید از پرسنل کافه کمک بگیرید. پس این کافه، یک کافه همه چیز تمام است که حتما یک بار برنامه ریزی کنید و به این کافه کتاب تهران، سری بزنید.

اطلاعات تماس

  • آدرس شعبه 1: بلوار ارتش غرب، نرسیده به اوشان، نبش کوچه شهید حلوایی 
  • آدرس شعبه 2: بالاتر از هروی، جنب مترو حسین آباد، مجتمع رونیکا پالاس، ساختمانE
  • ساعت و روز کاری: همه روزه از 10 تا 22
  • تلفن تماس: 21000502
  • ایسنتاگرام

کافه نزدیک کتاب، یک کافه کتاب خاص در تهران

کافه نزدیک کتاب توسط فرهاد دولت آبادی، پسر نویسنده برجسته ایرانی یعنی محمود دولت آبادی مدیریت می‌شود. تولد آقای دولت آبادی اواسط مرداد امسال بود که همزمان تولد 10 سالگی کافه هم بود. در این شب تعداد زیادی از اهالی هنر و کتاب به این کافه آمدند و تولد ایشان را تبریک گفتند.

کافه نزدیک کتاب از بهترین کافه کتاب های تهران
عکس از پیج اینستاگرام کافه
کافه نزدیک کتاب از بهترین کافه کتاب ها در شهر تهران
عکس از پیج اینستاگرام کافه

این کافه کتاب در تهران دو فضای سرپوشیده و سرباز دارد که در هر کدام که خواستید می توانید بنشینید و از خوردن نوشیدنی تان هنگام خواندن کتاب لذت ببرید. این کافه دقیقا برای شما فضایی خلوت و آرام را برای مطالعه و یا کار فراهم کرده که میتوانید از آن استفاده کنید.

در حیاط این کافه چتر های بزرگ زرد رنگی تهیه شده تا هنگامی که در فضای روباز کتاب می‌خوانید، باران یا نور خورشید مزاحم کتاب خواندتان نشود. همچنین در حیاط این کافه کتاب در تهران، درختان و گل و گیاه زیادی وجود دارد که عطر آنها می تواند خستگی تان را هنگام کتاب خواندن از بدن بیرون ببرد. البته بعضی ها هم به بوی گل و گیاه حساس هستند و تا به دماغشان می‌خورد خوابشان می‌گیرد!

این کافه کتاب در تهران برایتان غذا هم سرو می‌کند؛ تا اگر خدایی نکرده هنگام کتاب خواندن ضعف کردید، یک ته بندی کنید تا به خانه برسید. هر کاری کردید یا نکردید در این کافه به خودتان مربوط است فقط کروسان های کافه را از دست ندهید!

اطلاعات تماس

  • آدرس کافه کتاب نزدیک: کریمخان‌زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک 134، طبقه اول، بعد از همکف
  • ساعت و روز کاری: هر روزه 10 تا 23، یکشنبه ها از 17
  • تلفن تماس: 88490726
  • اینستاگرام

کافه کتاب ققنوس، از بهترین کافه کتاب های تهران

نشر ققنوس یک کافه کتاب در خیابان وصال تهران راه اندازی کرده که به کافه کتاب ققنوس معروف هست. این کافه کتاب در تهران، با شعار «راوی دوران» یک کتابفروشی در کافه دارد که در قفسه های آن از تمامی ناشرین کشور، کتاب وجود دارد. همچنین یک فروشنده نسبتا بد اخلاق هم در این کتابفروشی راهنمایی لازم را به شما جهت خرید کتاب ارائه می‌کند. البته این کافه در پیج اینستاگرام خود هم کتاب های خوب را معرفی می‌کند.

کافه کتاب ققنوس بهترین کافه کتاب تهران
عکس از پیج اینستاگرام کافه
کافه کتاب ققنوس از بهترین کافه کتاب ها در تهران
عکس از پیج اینستاگرام کافه

وقتی به داخل کافه می‌روید و چشمتان به قفسه کتاب ها و کتاب های در آن می‌افتد، مطمئن می‌شوید که جای خوبی را برای مطالعه و خرید کتاب انتخاب کرده‌اید. با خودتان می‌گویید «وقتشه خودمو به یک نوشیدینی خوشمزه مثل آیس کارامل ماکیاتو و خواندن چند صفحه کتاب دعوت کنم». البته اگر از آن دسته افرادی هستید که تا در کتاب را باز می‌کنند خوابشان می‌گیرد، بهتر است قهوه میل کنید تا خوابتان بپرد.

 این کافه کتاب کافه رستوران هم هست و با رفتن به این کافه، با یک تیر دو نشان زده‌اید؛ هم وعده غذاییتان را میل کرده‌اید و هم کتاب تان را خوانده‌اید. شما چه ساعتی کافه می‌روید ؟ اگر صبح ها به این کافه کتاب در تهران می‌روید خیالتان بابت صبحانه راحت چون صبحانه حاضر است!

اطلاعات تماس

  • آدرس کافه ققنوس: خیابان وصال، کوچه شفیعی، پلاک1
  • ساعت و روز کاری: همه روزه از 8:30 تا 22 به جز جمعه ها و شنبه های آخر هر ماه
  • تلفن تماس: 66403386
  • اینستاگرام

کافه کتاب دارالخلافه، کافه کتاب با حس و حال قدیمی

در منطقه 11 تهران در خیابان امام خمینی، یک عمارت با قدمت 100 ساله  با حس و حال قدیمی وجود دارد که کافه کتاب دارالخلافه در آن راه اندازی شده است. از خوشگلی این کافه همین بس که یک حوض در حیاط آن پر از آب هست و دورش را با گلدان تزیین کرده‌اند. 

کافه کتاب دارالخلافه بهترین کافه کتاب در تهران و تهران قدیم
عکس از پیج اینستاگرام کافه
کافه کتاب دارالخلافه از بهترین کافه کتاب ها در شهر تهران
عکس از پیج اینستاگرام کافه

این کافه کتاب در تهران، حس و حال تهران قدیم و آن هیاهو و شلوغی را به شما می‌دهد. اگر به بناهای قدیمی علاقه دارید، حتما به اینجا سر بزنید. این عمارت که کافه در آن واقع شده 2 بخش دارد که یک بخش آن کتابخانه اصلی و یک بخش دیگر آن شامل حیاط و عمارت شمالی هست. عمارت شمالی 5 اتاق دارد و با آجرنماها خیلی قشنگ تزیین شده است.

در داخل این کافه کتاب در تهران، اشیای قدیمی مثل چراغ نفتی وجود دارد که نشان از قدیمی بودن عمارت کافه می‌دهند. شما به توضیحات من در مورد کافه اکتفا نکنید و حتما حضوری سری به این کافه کتاب در تهران بزنید تا متوجه ابهت و شکوه و زیبایی این بنا بشوید.

به کتابخانه اصلی عمارت بروید، یک کتاب را انتخاب کنید و در کافه بنشینید و از ورق زدن کتاب و خوردن نوشیدنی در این کافه کتاب در تهران  لذت ببرید. لحظه ای که صفحه آخر کتابتان را می‌خوانید، یک لحظه به خودتان می‌آید و میبینید که در دهه 40 در این کافه نشسته‌اید و چای دارچین خودمان را می‌خورید! شاید آن دوران دغدغه هایمان از الان کمتر بود و بهتر زندگی می‌کردیم.

یک آیتم خیلی جذاب در این کافه وجود دارد که «اصن نگم براتون»! در این کافه آب ماست خیار یا همان آبدو‌خیار خودمان هم سرو می‌شود. آبدوخیار در این تابستان گرم خیلی می‌چسبد. مطمئنم کم پیش می‌آید که در کافه ای آبدوخیار برایتان سرو کنند! اگر هم چای سفارش بدهید، که با فنجان و قوری سنتی خودمان برایتان چای می‌آورند. تقریبا همه ایرانی ها در این هوای 50 درجه به جای نوشیدنی خنک چای میخورند؛ تا روی خورشید خانم را کم کنند.

اطلاعات تماس

  • آدرس: خیابان امام خمینی، خیابان شیخ هادی، کوچه مظفری خواه، کاشی 17
  • ساعت و روز کاری: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب
  • تلفن تماس: 66729403
  • اینستاگرام

سخن پایانی

این هم مقاله ای در جهت آشنایی بیشتر شما با بهترین کافه های تهرانی، چند تا از بهترین کافه کتاب های تهران را به شما معرفی کردم. امیدوارم کافه کتاب مورد علاقه‌تان را پیدا کرده باشید. جدا از اینکه هر شغلی داشته باشید، چند دقیقه کتاب خواندن در یک کافه کتاب در تهران، آرامشی خاص به شما می‌دهد. پس سعی کنید کتاب خواندن در یک کافه کتاب را به یک عادت تبدیل کنید. حتی اگر نشد کتاب را در خانه بخوانید، ولی حتما کتاب بخوانید. 

افزودن دیدگاه

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اخبار ثبت نام کنید

کلیه حقوق این قالب متعلق به گروه بریم بریم ۲۰۲۴ است