خانه وبلاگ دسته بندی نشده سفری به دل سنت و فرهنگ ایران در رستوران های سنتی شمال تهران

سفری به دل سنت و فرهنگ ایران در رستوران های سنتی شمال تهران

ایران یکی از متمدن ترین کشورها با فرهنگی غنی است که جذابیت های فرهنگی مختلفی را در خود جا داده است .رستوران های سنتی یکی از جذابیت های فرهنگی و گردشگری هرکشور محسوب می شوند.در این رستوران های با تمرکز بر غذا و فرهنگ محلی ،تجربه ی بی نظیری را در ذهن مشتریان خود به جا می گذارند .طراحی  و دکوراسیون داخلی و فضای داخلی این رستوران ها سنتی است . دیوارهای سنگی ،کاشی خای پر نقش و نگار و… نشان از وجود هنر در معماری ایرانی است .منوی این رستوران ها شامل این انواعی از غذا های سنتی و ایرانی از جمله : کباب،خورشت ها ،قیمه ،قرمه سبزی ،آبگوشت ،میرزا قاسمی،کله جوش ،میرزاقاسمی ،قلیه ماهی و…  است .

 

استفاده از گیاهان دارویی و ادویه های معطر غذاهای ایرانی را از سایر غذاهای جهان متفاوت می کند. یکی از مناطقی که شما را در داشته چنین تجربه ای یاری می دهد ، رستوران های سنتی شمال تهران است که در این مقاله به معرفی رستوران های سنتی شمال تهران می پردازیم . پس با ما همراه باشید .

 

 

رستوران های سنتی شمال تهران :

رستوران سنتی حوض خونه :یکی از بهترین رستوران های شمال تهران است . دکوراسیون این رستوران سنتی است و با بهره گیری از عناصر چوبی و رنگ فیروزه ای توانسته هنر ایرانی را به زیبایی به تصویر بکشد .این رستوران همراه با سرو غذا موسیقی زنده نیز پخش می کند .منوی این رستوران شامل : جوجه کباب فسنجونی ،جوجه کباب ،کباب ،ماهی ،انواع سالاد شیرینی و… است .

آدرس: تهران، خيابان وليعصر، انتهاي ظلع شمالي پارك ساعی، روبروي خيابان ساعي يكم، پلاك ٢٣٦٦

 

 

 

رستوران سنتی شمال تهران گیلانه :

اگر به غذا و فرهنگ گیلان علاقه دارید ،توصیه می کنم رستوران گیلانه را از دست ندهید.این رستوران با بهره گیری از مواد غذایی تازه و معطر ،غذاهای بی نظیر و با کیفیتی را طبخ می کند.معماری این رستوران ،سنتی گیلانی است . 

منوی این رستوران شامل :ماهی پلو، میگو پلو ،ماهی کبابی ،خوراک ماهی ،کباب ترش،کباب کوبیذه ،باقلاقاتق ،خورشت مرغ ناردون،خورشت شش‌انداز خورشت مرغ ترش، ، خورشت فسنجان شمالی و… است.

این رستوران از ساعت 11 صبح تا 24 باز است و پذیرای مشتریان می باشد.

آدرس:تهران، جردن، بلوار صبا

شماره تماس :۰۲۱۲۲۰۵۵۳۳۵

 

رستوران سنتی شمال تهران زرفر:

رستوران زرفر رستوران سنتی در شمال تهران است که فرهنگ اصیل یزد را به دل تهران آورده است . صرف غذا در ایران رستوران شما را به دل تاریخ و فرهنگ می برد. در دکوراسیون این رستوران از ظروف و وسایل یزدی و زیبا استفاده شده است .

منوی این رستوران شامل :آش شولی ،قیمه یزدی ،کیک یزدی ،ملمع پلو،قاورماپلو،سبزینه لبو ،سبزینه زرفر ،کباب کوبیده ،جوجه زعفرانی ،کباب لاری  ،کباب ترش و…

آدرس:

آدرس 

تهران –  زعفرانیه  – انتهای خیابان ثارالله – نرسیده به بلوار بهزاد

 تلفن رستوران رزفر: 22430027-021

 

رستوران سنتی شمال تهران  کاهگل :

این رستوران دارای فضایی زیبا سنتی است. در تهیه غذاهای خود از مواد اولیه  و مرغوب استفاده می کند . جای پراک آسان ،موسیقی زنده ، سرو غذا توسط کادری مجرب و ظریفیت پذیرایی 140 نفر  از جمله امکانات این رستوران می باشد . 

منوی این رستوران شامل :کباب برگ ،شیشلیک، بختیاری ،سلطانی وزیری ،زرشک پلو با مرغ ،باقالی پلو با ماهیچه ،دیزی سنگی و… است .

آدرس: تهران _خیابان شریعتی_پایین تر از حسینه ارشاد _روبه روی نمایندگی دلونگی 

شماره تماس مجموعه :

02122894214

رستوران های سنتی شمال تهران شامل انواعی از رستوران های سنتی و محلی با منوی جذاب و دکوراسیون سنتی ، میزبان ساختن لحظات شاد و به یاد ماندنی برای شماست .شما می توانید با انتخاب این دسته از رستوران های شمال تهران ،از فضای سنتی و غذاهای متنوع لذت ببرید .

 

 

 

افزودن دیدگاه

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اخبار ثبت نام کنید

کلیه حقوق این قالب متعلق به گروه بریم بریم ۲۰۲۴ است