خانه وبلاگ سفر به کیش جاهای دیدنی کیش برای هر سلیقه‌ای؛ از طبیعت زیبا تا گشت و گذار در تاریخ

جاهای دیدنی کیش برای هر سلیقه‌ای؛ از طبیعت زیبا تا گشت و گذار در تاریخ

در این مقاله از سایت بریم بریم، شما را به سفری در دنیای جاذبه‌های دیدنی کیش خواهیم برد. از ساحل مرجان و کشتی یونانی تا پارک دلفین‌ها و شهر زیرزمینی کاریز، با تمام جاهای دیدنی کیش آشنا خواهید شد که سفر شما را به این جزیره زیبا، به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل خواهند کرد.

جاهای دیدنی کیش برای هر سلیقه‌ای: از تفریحات ساحلی تا گشت و گذار در تاریخ

جاهای دیدنی کیش: تاريخی

کشتی یونانی

می‌توان از معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش به کشتی یونانی اشاره کرد که از تاریخ 4 مرداد 1345 به گل نشسته است. این کشتی در کشور انگلستان ساخته شد که آخرین مالک این کشتی یونانی‌ها بودند. به جرئت می‌توان گفت ترکیب غروب آفتاب و کشتی یونانی، یکی از زیباترین ترکیب‌های عکاسی است. متاسفانه بدنه این کشتی درحال فروپاشی است و شاید تا غرق شدنش، زمان زمان زیادی باقی نمانده باشد پس هرچه زودتر به دیدن این جاذبه دیدنی زیبا بروید.

آدرس کشتی یونانی: 

جنوب غربی کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

قلعه جنی کیش

این قلعه به شکل مستطیلی با دو برج بلند، یکی از مکان‌هایی است که داستان‌ها و افسانه‌های زیادی دربارش وجود دارد. این قلعه محل حضور ژاندارمری و سربازان بود اما بخاطر پیدا شدن چهار جسد، دیگر کسی در این قلعه نماند.

آدرس قلعه جنی کیش:

جزیره کیش، جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی

پایاب کیش

اگر به جاهای دیدنی کیش با قدمت 2000 سال علاقه‌مند هستید، حتما به دیدن پایاب کیش بروید. پایاب همانطور که از نامش می‌توان حدس زد، به مکان‌هایی که در کنار چاه آب و قنات باشد تا به وسیله آن بتوان از آب‌های زیرزمینی اسنفاده کرد، پایاب می‌گویند.

آدرس پایاب کیش:

جزیره کیش، میدان المپیک، بلوار المپیک، نزدیک مجموعه درخت سبز

پایاب کیش

روستای باغو

برای دیدن تلفیق تاریخ و طبیعت، روستای باغو بهترین انتخاب است. در این روستا زیبا شما شاهد پارکی به وسعت 60 هکتار(پارک دلیران) با درختان کمیاب که محل زندگی آهوها است و مسجدی که در سال 981 هجری بنا شده‌است، هستید. 

آدرس روستا باغو:

جزیره کیش، میدان غروب کیش، جاده باغو

روستای باغو

شهر حریره کیش

شهر حریره یکی از نقاط دیدنی کیش است، که با مساحت ۱۲۰ هکتار در نزدیکی ساحل دریا واقع شده و به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این شهر تاریخی دارای گذشته‌ای حدود ۸۰۰ ساله است، اما متأسفانه امروزه تنها تعداد محدودی از دیوارها و ساختمان‌های خرابه از آن باقی مانده است. حریره در گذشته نقش مهمی در تجارت بین چین، آفریقای شمالی و اروپا داشته و ساخت آن به دوره ساسانیان بازمی‌گردد. بر اساس برخی از اسناد، معتقدیم که مردم این شهر به وسیلهٔ قنات‌ها به آب مورد نیاز خود دست یافته‌اند. در این شهر خانه‌های چند طبقه نیز وجود داشته که پس از زلزله از بین رفته‌اند.

آدرس شهر حریره کیش:

جزیره کیش، میدان المپیک، میدان حریره، شهر باستانی حریره

شهر حریره کیش

آب انبار کیش

برای دیدن معماری یزد در جزیره کیش حتما به آب انبار کیش سر بزنید. نقش این معماری در این است که آب داخل آب انبار خنک بماند.

آدرس آب انبار کیش:

جزیره کیش، کنار شهر حریره

مسجد ماشه کیش

قدمت مسجد ماشه کیش به دوران قاجار باز میگردد. این مسجد بدون مناره، در سال 1285 ساخته شده است. این مسجد واقع در محله این به نام ماشه است.

آدرس مسجد ماشه کیش:

جزیره کیش، خیابان سنایی، ساحل شهرزاد، نزدیک به مسیر دوچرخه‌سواری

مسجد ماشه کیش

شهر زیر زمینی کاریز

این شهر زیرزمینی قدمتی بالغ بر 2500 سال دارد. کاریز همان قنات است. سقف این شهر زیرزمینی پوشیده از صدف و مرجان است که در عمق 16 متری از سطح زمین می‌باشد. 

آدرس شهر زیر زمینی کاریز:

شهر زیر زمینی کاریز کیش، بلوار میر مهنا، بعد از میدان المپیک، نرسیده به میدان فارور

شهر زیر زمینی کاریز

خانه اعیانی کیش

یکی از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی کیش، خانه اعیانی است که به قدمتی دورودراز بازمی‌گردد. از سبک کاشی‌کاری و طراحی آن می‌توان حدس زد که ممکن است به یک خانواده ثروتمند در دوران ایلخانیان تعلق داشته باشد. این خانه در شهر تاریخی حریره کیش واقع شده است و با فضاهای متنوعی از جمله آشپزخانه، مهمان‌خانه، ایوان و فضایی اختصاصی برای بانوان طراحی شده است.

آدرس جاهای دیدنی کیش خانه اعیانی:

۱۰ کیلومتری جزیره کیش، شهر باستانی حریره

جاهای دیدنی کیش: طبيعت

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی که جز جاهای دیدنی کیش محسوب می‌شود، در فاصله 28 کیلومتری از کیش و در ارتفاع 29 متری از سطح آب واقع شده است. برای رفتن به این جزیره، در حدود یک‌و‌نیم ساعت باید با قایق بروید. در این جزیره زیبا انواع تفریحات آبی بوده که می‌تواند سفری لذت بخش را برای شما خاطره‌ساز کند.

آدرس جزیره هندورابی:

۲۸ کیلومتری کیش

جزیره هندورابی

ساحل مرجانی کیش

یکی از زیباترین جاهای دیدنی کیش، ساحل مرجانی است. اگر شما به دیدن طلوع و غروب آفتاب علاقه دارید، به جرئت می‌توان گفت که ساحل مرجانی کیش، جزء بهترین پیشنهاد ما به شما می‌باشد. در این ساحل زیبا موجوداتی مانند مرجان، عروس دریایی، صدف، حلزون و… زندگی می‌کنند. دیدن این جزیره زیبا می‌تواند بهترین انتخاب شما برای یک مسافرت جذاب باشد.

آدرس ساحل مرجانی کیش:

جنوب شرقی جزیره کیش

ساحل مرجانی کیش

پارک ساحلی میرمهنا

مبارزی به نام میرمهنا دوغابی، علت نام گذاری این پارک است چون در دوره قاجار بر علیه استعمار انگلیس و هلند جنگید. این پارک ساحلی که نزدیک محله اعراب است، می‌تواند گزینه مناسبی برای پیاده‌روی و پیک‌نیک‌های خانوادگی باشد.

آدرس پارک ساحلی میرمهنا:

کیش، ساحل شمال و شمال غربی جزیره کیش

پارک ساحلی میرمهنا

دره پرتغالی‌ها

در شمال جزیره کیش، جایی خوش آب‌و‌هوا و سرسبز به نام دره پرتغالی‌ها وجود دارد. این دره در زمان سکونت پرتغالی‌ها در کیش به این نام معروف شده است. در این دره، درخت کهنسال انجیر معابد با قدمتی حدود 600 سال خودنمایی می‌کند. بسیاری از مردم این درخت را خوش‌یمن می‌دانند و برای برآورده شدن آرزوهای خود پارچه‌های رنگی به آن گره می‌زنند. درخت انجیر معابد که به نام درخت سبز هم شناخته می‌شود، ظاهری متفاوت دارد. شاخه‌های این درخت به سمت پایین رشد می‌کنند و بعد از ریشه‌دار شدن در خاک، دوباره به سمت بالا می‌روند و درختی با شاخه‌های در هم تنیده به وجود می‌آورند.

آدرس دره پرتغالی‌ها:

بخش شمالی جزیره کیش، پارک درخت سبز، نزدیک به آب انبار

دره پرتغالی‌ها

سخن پايانی

با تمام این معرفی‌ها و جاذبه‌های دیدنی، امیدواریم که تجربه سفر شما به جزیره زیبای کیش، یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین سفرهایتان باشد. این جزیره با تاریخ طولانی، طبیعت زیبا و جاذبه‌های فراوان، محلی مناسب برای تفریح و استراحت است. از لحظاتی که در سواحل زیبای آن غروب و طلوع آفتاب را تماشا می‌کنید، تا بازدید از جاهای تاریخی و فرهنگی آن، هر لحظه از سفرتان را به یاد ماندنی خواهید کرد. در پایان، آرزویی داریم که این مقاله به شما در برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از زمان سفرتان کمک کرده باشد و سفری شاد و خاطره‌انگیز را برایتان به ارمغان آورده باشد.

افزودن دیدگاه

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اخبار ثبت نام کنید

کلیه حقوق این قالب متعلق به گروه بریم بریم ۲۰۲۴ است