معرفی 10 غذای ایرانی برتر

معرفی 10 غذای ایرانی برتر

با توجه به اینکه ایران دارای تاریخ و فرهنگ غنی در زمینه آشپزی است، غذاهای خاص و متنوع یکی از جذاب ترین قسمت های این کشور است که با طعم  و مزه بی نظیرشان به عنوان یکی از محبوب ترین فرهنگ های غذایی دنیا شناخته میشوند. غذای ایرانی نشان دهنده توانمندی و خلاقیت آشپزان است که از مواد اولیه با کیفیت بالا هنرمندانه استفاده می کنند.

پخت بی نظیر و ماهرانه این غذاها از خاصیت های رستوران لاکچری و  مدرن ایرانی است که ما در این مقاله می خواهیم به سراغ یک سری از غذاهای مجلسی و ایرانی برویم که معمولا این غذاها در مهمانی های خاص و مجالس سرو می شوند.

کباب شیشلیگ، غذای لوکس ایرانی

کباب شیشلیگ یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای ایران است. این کباب اصیل که مقداری روش پخت آن با سایر کباب ها متفاوت است از دنده گوسفند تهیه میشود.

برای پختن این کباب تکه های گوشت را از قبل در مخلوطی از زعفران، نمک، فلفل و روغن مارینه قرار می دهند تا تکه های گوشت کاملا مزه دار شده و آماده پخت شود.

این کباب لوکس و البته گران قیمت که طرفداران بی شماری دارد به عنوان یک غذای ایرانی لاکچری و لذیذ در مناسبت ها و جشن های خاص پخته و سرو میشود تا تجربه ای بی نظیر برای علاقه مندان به غذاهای اصیل ایرانی فراهم کند. 

کباب شیشلیگ بهترین غذای ایرانی
منبع عکس : قاشق نقره ای

باقالی پلو با ماهیچه، طعمی لذیذ و دلچسب

یک از محبوب ترین غذاهای ایران بدون شک باقالی پلو با ماهیچه است که طرفداران خاص خودش را دارد. این غذا که از ترکیب برنج، باقالی و ماهیچه تهیه می شود یکی از مهم ترین غذاها برای سرو در ایام خاص و مهمانی های خانوادگی ایرانی است.

وجود باقالی سبز در کنار برنج ایرانی و عطر و بوی سبزی معطر و ادویه های مخصوص این غذا را به پایه ثابت سفره های ایرانی تبدیل کرده است بعلاوه اینکه وجود ماهیچه های خوش عطر و لذیذ، خوشمزگی این غذا را دوچندان کرده و به جرات میتوان گفت محبوب ترین و معروف ترین غذای ایرانی در بین خانواده ها است.

باقالی پلو با ماهیچه غذای ایرانی لذیذ
منبع عکس : ایمنا

چلوکباب کوبیده، پرطرفدارترین غذای ایرانی

بدون شک پرچمدار غذاهای اصیل ایرانی کباب کوبیده است که همواره در بین مردم خودمان و البته گردشگران خارجی از محبوبیت خاصی برخوردار است.این غذا خوشمزه ایرانی از گوشت چرخ کرده گوسفند، گوساله و یا مخلوطی از این دو تهیه شده و با ادویه های مخصوص طعم دار می شود.

اگر شما تاریخچه رستوران داری و غذاهای ایرانی را مطالعه کنید متوجه می شوید که کباب کوبیده به عنوان یکی از نمادهای فرهنگ غذایی در ایران شناخته می شود.این غذای اصیل را معمولا هم با نان و هم با برنج زعفرانی سرو می شود و بسته به سلیقه هر فرد می توان کباب را سرو کرد بعلاوه اینکه گوجه، سماق و ریحان همواره عضو جدانشدنی کباب کوبیده هستند که لذت خوردن این غذای ایرانی خوشمزه را دوچندان می کند.

چلو کباب کوبیده غذای ایرانی اصیل
منبع عکس : خبر آنلاین

قورمه سبزی، خورشت پرطرفدار

اگر در ایران از هر مردی بپرسید محبوب ترین غذای شما چیست قطعا جوابی که دریافت میکنید قورمه سبزی است. قورمه سبزی یکی از خاص ترین و محبوب ترین خورشت های ایران است که کمتر کسی پیدا می شود که این غذای خوشمزه را دوست نداشته باشد.

وجود سبزی های معطر و عالی، لیمو خشک،لوبیا و گوشت در این خورشت باعث شده تا یک غذای کامل شناخته شده و در کنار برنج زعفرانی و البته ته دیگ، در اکثر مهمانی ها و مراسمات خاص قابل سرو باشد.

قورمه سبزی غذای ایرانی پرطرفدار
منبع عکس : دیجی کالا

خورشت فسنجان، طعمی به یادماندنی از شمال کشور

فسنجان یکی از پرطرفدارترین خورشت های ایرانی است که به ویژه در شمال کشور و در مراسمات خاص و اعیاد و حتی مراسمات عروسی تهیه و سرو میشود. این خورشت به دلیل طعم متمایز و عطر و رنگ دلپذیرش جایگاه ویژه ای در سفره های ایرانی دارد.

مواد تشکیل دهنده این خورشت گردو، رب انار، گوشت قرمز و یا مرغ و ادویه جات مختلف است که معمولا با برنج زعفرانی سرو میشود.

این غذای ایرانی را میتوان در طعم های ترش، شیرین و ملس طبخ کرد.فسنجانی که در شمال ایران پخت می شود معمولا ترش است ولی در بقیه نقاط ایران این خورشت ملس و یا شیرین طبخ می شود.

خورشت فسنجان غذای ایرانی خوش طعم
منبع عکس : فرارو

زرشک پلو با مرغ، عطر و طعم به یادماندنی

زرشک پلو با مرغ یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که در اکثر مراسمات خاص و مهمانی ها سرو میشود. این غذا به دلیل ترکیب بی نظیر برنج، مرغ، زعفران، زرشک، خلال بادام و سایر ادویه های معطر طعم دلپذیر و عطر و رنگ فوق العاده ای دارد که هر کسی را مجذوب خودش می کند.

این غذای ایرانی جذاب نه تنها یک غذای خوشمزه بلکه نشانگر فرهنگ غنی و مهمان نوازی ایرانیان است که به عنوان یکی از نمادهای سفره های ایرانی همیشه مورد توجه قرار دارد و تجربه ای لذت بخش از آشپزی سنتی ایران را به ارمغان می آورد.

منبع عکس : فرارو

خورشت قیمه، طعمی نوستالژیک و پرطرفدار

یکی دیگر از محبوب ترین غذاها در بین ایرانیان خورشت قیمه است. این خورشت که در اکثر مهمانی ها و مراسمات پایه ثابت سفره های ایرانی ها است، با عطر و طعم خوب و بی نظیر خود جلوه ای از هنر آشپزی ایرانی را نشان می دهد.

قیمه معمولا در دو سبک سرو میشود، اولی با بادمجان که به آن قیمه بادمجان می گویند و دومی هم با خلال سیب زمینی که به آن قیمه سیب زمینی می گویند که هرکدام طرفداران خاص خودش را دارد.   

منبع عکس : دیجی کالا

دیزی، سنتی ترین غذای ایرانی

دیزی یا آبگوشت از غذاهای سنتی و محبوب ایرانی است که به ویژه در مناطق غربی کشور، به عنوان یک غذای خوشمزه و لذیذ شناخته می شود. بدون شک اگر ما بخواهیم فرهنگ غذایی ایران را به گردشگران خارجی نشان دهیم باید آنها را به یک رستوران سنتی برده و برای آنها دیزی سرو کنیم.

دیزی معمولا با گوشت گوسفند یا گوساله، لپه، سیب زمینی و ادویه جات مختلف تهیه می شود که این مواد اولیه در ظروف سنگی قرار می گیرند و به آرامی پخته می شوند تا طعم ها به خوبی باهم ترکیب شوند.

این غذا همراه نان سنگگ، سبزی، پیاز و دوغ سنتی سرو میشود تا یکی از لذت بخش ترین تجربه های غذا خوردن برای هر انسانی را به ارمغان آورد. 

منبع عکس : کجارو

ته چین، غذای اشرافی

ته چین یک غذای خوشمزه ومجلسی است که نه تنها طعم لذیذی دارد، بلکه با ظاهر زیبا می تواند هر سفره ایرانی را زینت ببخشد. این غذا که در اکثر نقاط ایران به یک شکل پخته می شود از محبوبیت زیادی برخوردار است و در مهمانی ها و مجالس خاص سرو می شود.

ته چین عمدتا از برنج، ماست، زعفران، تخم مرغ و گوشت قرمز یا گوشت مرغ تهیه می شود. همچنین می توان از سبزیجات و مغز های بادام و پسته برای تزئین و بهتر شدن طعم غذا استفاده کرد.

این غذا نمادی از هنر آشپزی ایرانی است و تجربه ای دلچسب از سنت های غذایی کشورمان را به نمایش در می آورد.

ته چین غذای ارانی و اشرافی
منبع عکس : ایمنا

قیمه نثار ، ترکیبی از طعم های بی نظیر

قیمه نثار یک غذای سنتی و معروف در میان قزوینی ها است که در چند سال گذشته به تدریج در شهرهای دیگر ایران نیز طبخ می شود. این غذا که جزو غذاهای لاکچری ایران به حساب می آید به خاطر ترکیب خاصی از مواد اولیه و نوع ترکیب آنها، از محبوبیت زیادی برخوردار است.

برای طبخ این غذای ایرانی و لذیذ معمولا از گوشت گوسفند یا گوساله، زرشک، خلال بادام و نارنج، زعفران و البته برنج اصیل ایرانی استفاده میشود بعلاوه اینکه در هنگام سرو اضافه کردن مقدار کمی دارچین طعم و عطر غذا را فوق العاده می کند.

منبع عکس : فرارو

کلام آخر

غذاهای اصیل و سنتی هر کشور یکی از عوامل مهم در جذب گردشگر در آن مکان به حساب می آید. کشور ما ایران نیز با داشتن غذاهای متنوع و پخت هنرمندانه آن ها یک جایگاه ویژه در صنعت رستوران داری دنیا دارد.

غذای ایرانی نشان دهنده اصالت و فرهنگ ما هستند و گزینه مناسبی برای استفاده در مجالس و مهمانی های خاص هستند بعلاوه اینکه غذاهای ایرانی با هر ذائقه و سلیقه ای سازگار هستند و هر فردی میتواند به راحتی از خوردن این غذاها لذت ببرد.

 ما در بریم بریم سعی می کنیم تا یک اطلاعات جامع و کاملی راجع به گردشگری، بهترین مکان های گردشگری، بهترین رستوران ها و …… به شما ارائه دهیم تا بتوانید بهترین تجربه ها را داشته باشید.

افزودن دیدگاه

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اخبار ثبت نام کنید

کلیه حقوق این قالب متعلق به گروه بریم بریم ۲۰۲۴ است