خانه وبلاگ دسته بندی نشده مكان‌هاي ديدني هرمزگان- سفر به سرزمين زيبايي‌ها
مكان‌هاي ديدني هرمزگان- سفر به سرزمين زيبايي‌ها

مكان‌هاي ديدني هرمزگان- سفر به سرزمين زيبايي‌ها

اگر بخواهيم درباره نقاط ديدني و جاذبه‌هاي گردشگري هرمزگان صحبت كنيم از تعداد انگشتان دست بيشتر مي‌شوند. مكان‌هاي ديدني هرمزگان به قدري زياد و متنوع است كه براي بازديد از همه‌ي اين زيبايي‌ها نياز به حداقل دو هفته زمان داريد. قبل از انتخاب مكان، تعداد روز‌ها و همچنين وسيله نقليه‌اي كه با آن قصد سفر داريد را مشخص كرده سپس با توجه به توضيحاتي كه در اين مطلب براي شما گر‌آوري كرديم تصميم نهايي را براي مقصد‌هاي گردشگري خود انتخاب كنيد.

اگر در زمان سفر محدوديتي نداريد اطلاعات جامع سفر به هرمزگان مي‌تواند ديد كلي از سفر به سرزمين اعجاب‌انگيز هرمزگان در اختيار شما قرار دهد.

خط ساحلي خليج فارس

يكي از زيبايي‌هاي وصف‌ناپذير هرمزگان مسير عسلويه به بندرعباس است. در اين مسير جاذبه‌هاي گردشگري بي‌نظيري همچون ساحل بنود، ساحل تبن، ساحل كوشكنار، ساحل پارسيان، بندر مقام و جزيره‌هاي مارو، لاوان و هندورابي در دسترس است. علاوه‌ بر اين نقاط گردشگري، طي كردن مسير خط ساحلي يكي از زيبايي‌هاي ديدني هرمزگان به‌شمار مي‌آيد. تلاقي كوه و دريا و جاده‌‌اي كه از ميانشان گذر مي‌كند در طي مسير قاب زيبايي از شكوه طبيعت را در مقابل ديدگان شما قرار مي‌دهد.

پارسيان يكي ديگر از مكان‌هاي ديدني هرمزگان

يكي از شهرستان‌هاي زيبا در استان هرمزگان پارسيان است. شهري ساحلي كه بيشتر منبع درآمد مردم اين منطقه از صيد ماهي و كشاورزي است. تعداد بي‌شماري جاذبه گردشگري در پارسيان وجود دارد كه براي ديدن آنها حداقل 2 روز زمان نياز داريد. از دره و تنگه‌هاي پر آب چله بوچير و شو تاريك گرفته تا سواحل صخره‌اي زيبا مانند گردنه‌ي عشاق و ساحل مكسر. زيبايي اين منطقه همانند تصويري به‌ياد ماندني در خاطر شما ماندگار خواهد شد. (مشاهده رو نقشه)

بندر لنگه

يكي از بند‌رهاي مهم در جنوب كشور كه به آب‌هاي بين‌المللي و تنگه هرمز نزديك است با نام بندر لنگه شناخته مي‌شود. اين بندر زيبا كه در استان هرمزگان قرار گرفته در گذشته يكي از مهم‌ترين مكان‌هاي صيد مرواريد بوده است. بندر مقام، بندر كنگ، تنگ بنو، بندر چارك از مكان‌هاي ديدني اين بندر زيبا هستند. همچنين اگر قصد رفتن به جزيره‌هاي شيدور و لاوان را داريد مي‌توانيد به راحتي از اين منطقه تور رفتن به اين جزاير زيبا در دل خليج فارس را تهيه كنيد. (مشاهده رو نقشه)

بندر خمير

شهر تالابي بندر خمير يكي ديگر از شهر‌هاي ديدني استان هرمزگان است. شهري كه توانسته با الگوي توسعه پايدار و مشاركت‌هاي مردمي، عنوان ياد‌گيرنده را در يونسكو به دست بياورد. منابع طبيعي ديدني اين شهر تالابي عبارتند‌ از: آبگرم سياه‌كش، كوه گوري، كهورستان، جنگل حرا، پل لاتيدان و….. (مشاهده رو نقشه)

بندر عباس

بندرعباس

بندرعباس علاوه‌ بر اينكه مركز استان هرمزگان است، با توجه به اهميت استراتژيكي كه دارد به عنوان بزرگترين و مهمترين بندر در جنوب ايران شناخته مي‌شود. بازار ماهي فروش‌هاي بندر عباس از جاذبه‌هاي گردشگري اين شهر است و علاقه‌مندان به خريد ماهي‌هاي جنوب با مراجعه به اين مركز به ماهي‌هاي صيد روز درسترسي خواهند‌ داشت.

شهر مملو از پاساژ و مراكز خريد است. از مراكز خريد قديمي گرفته تا پاساژ‌هاي تازه تاسيس كه انواع اجناس داخلي و خارجي در آنها به چشم مي‌خورد. مورد ديگري كه در اين شهر ديدني است راسته‌ي فلافلي فروش‌هاست. وقتي وارد اين نقطه از بندر عباس مي‌شويد مغازه‌هايي را در كنار هم مي‌بينيد كه همگي در پياده رو ميز و صندلي گذاشته و مملو از جمعيتي است كه براي خوردن فلافل بندري به اين نقطه از شهر آمده‌اند.

يكي ديگر از ويژگي‌هاي بندرعباس وجود اسكله‌هايي است كه دسترسي به جزيره هاي قشم و هرمز را براي مسافران آسان كرده است. (مشاهده رو نقشه)

ميناب

دومين شهرستان بزرگ در استان هرمزگان ميناب است. شهري كه به خاطر رودخانه‌هاي پر آب و آب شيرين به اين نام شناخته شده است. زبان و گويش مردم اين شهر مينابي كه از ريشه‌هاي زبان فارسي است. اين شهر همانند ديگر شهرستان‌هاي هرمزگان از جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي برخوردار است كه از ميان آنها مي‌توان به پل ميناب، قلعه بي‌بي مينو، سد استقلال، رودخانه جگين، تالاب بين‌المللي تياب اشاره كرد. (مشاهده رو نقشه)

جاسك

بندر جاسك اخرين شهر از استان هرمزگان است كه در كرانه درياي عمان واقع شده است. نام اين شهر در گذشته جاشك بوده كه به زبان بلوچي به معناي دريانورد است. پوشش و لباس مردم در اين منطقه لباس بلوچي و هميطور زبانشان هم بلوچي است. غار سادرمن، ساحل زيباي درياي عمان، صخره‌هاي شني، جنگل حرا، چشمه‌هاي آبگرم پورآف و سديج از نقاط ديدني اين شهر زيبا هستند. (مشاهده روي نقشه)

افزودن دیدگاه

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اخبار ثبت نام کنید

کلیه حقوق این قالب متعلق به گروه بریم بریم ۲۰۲۴ است